Jak rozpocząć pływanie w lodowatej wodzie?

Dyskusje polityczne

Jak rozpocząć pływanie w lodowatej wodzie?

Postprzez Mariusz83 » Pn maja 22, 2017 1:13 pm

Na wstępie musisz wiedzieć, że mimo różnych zabobonów w zakresie przeżycia w lodowatej wodzie – to wszystek młody człowiek, nawet mały jak szczypiorek, może bez większych przeszkód spędzić kilkanaście chwili w wodzie o temp. tylko 1°C i ciągle cieszyć się dobrym zdrowiem.
Bądź świadomy stanu swojego wielka, jeżeli masz wszystkie wątpliwości warto skonsultować z lekarzem swoje poglądy pływackie. Pływaj jedynie w znanych akwenach – dzięki temu unikniesz niespodzianek powiązanych z głębokością wody lub przeszkodami pod jej powierzchnią.
Daj sobie okazje na ratunek – miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, być drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Bierz na trening w moc „naładowany” telefon komórkowy, tak by mógł ewentualnie wezwać pomoc – pamiętaj bateria telefonu na mrozie o znacznie szybciej się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w jakim charakteru i o jakiej powinieneś wrócić. Idź w towarzystwie tzn. w szerszej sile pływaków i/lub przy udziale osoby przebywającej na końcu. Jeżeli w wodzie jesteś jedyny warto wyposażyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, jaka w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił pomoże Ci utrzymać się na tafli wody.
Podczas pływania kiedy i zanurzania się, jako objaw nielubiany może nastąpić skurcz mięśni. Z listy dotyka on mięśni łydki i mięśni uda, a walka z nim polega na rozciąganiu spiętego mięśnia do momentu ustania bólu (w wypadku ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki – należy wyprostować nogę i palce stopy przyciągać do piszczela. Skurcz uda – powinno się zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo umówiły się, a wtedy starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu stanowi niesamowicie cenne (w sukcesu kiedy musisz też dopłynąć np. do końca nie pracuj daną kończyną lecz ją prowadź).
Co chodzi wziąć ze sobą? Ubranie wierzchnie - na trening udaj się w czystym, ale luźnym stroju, takim który zapewnia możliwość i energia rozebrania i ubrania, działa to i skarpet. Plecak (ewentualnie torba fizyczna lub nawet reklamówka) w którym transportować będziesz prace potrzebne do pływania. W przypadku plecaka czy torby sportowej występuj na prostotę rozwiązań tzn. dobra i chętnie zaczynające się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, jakie będzie niestety obsługiwać „zdrewniałymi” z zimna rękoma. Ręcznik musi bardzo dużo wchłaniać wodę – po wyjściu pływak powinien szybko się osuszyć przykładając ręcznik w wilgotne miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie - wychłodzona postać z zasady piecze, więc pocieranie spotęguje to doznanie. Jeszcze dobrze jest urządzić się w szlafrok, który tworzymy zaraz po wyjściu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody również będzie tworzył barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy stanowi wyjątkowo ciepły lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy zaraz po zakończeniu z wody, aby chronić nogi przed przemrożeniem i zabezpieczyć je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można kupić specjalistyczny pokrowiec na wystrojenia w handlu sportowym) – w razie opadów deszczu bogata w nim schować ubrania, buty, itp. Termos - z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze zezwalającej na łatwe spożycie po zakończeniu z wody, przyśpiesza to mechanizm powrotu do zadowalającej temperatury ciała. Bezpośrednio przed jak także po odejściu z wody nie można spożywać alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod postacią co wpływa szybszą utratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu jest bardzo złudny. Zegarek ze stoperem – musi być zamknięty a znacznie elektroniczny. Wodoszczelność winna być oznaczona co kilka symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co mówi ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka dużo z ciała sztucznego, a koperta jak najchudsza, aby jej poziomy nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni – kąpielówki; kobiety – kostium kąpielowy, okularki pływackie – warto więcej zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje kompetencje, czepek silikonowy w sum dwóch szt. zakładany jeden na następny lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda nalewająca się do uszu powoduje duży dyskomfort, także może tworzyć zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, jeżeli ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (z tym że nie jest on potrzebą). Znajomość temp. wody uzna Ciż na wyróżnienie swojej sile na zima – po kilkunastu treningach śmiało można zwolnić z wykonywania pomiaru temp. wody.
Mariusz83
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pt wrz 09, 2016 6:47 am
Lokalizacja: Poland

Powrót do Polityka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron