Znaczenie aktywności fizycznej dla seniorów

Dyskusje polityczne

Znaczenie aktywności fizycznej dla seniorów

Postprzez Kamillo84 » Pn maja 22, 2017 2:49 pm

Trening prozdrowotny – jest rodzajem prace fizycznej tworzonej z względów medycznych. Projektem jest uzyskanie efektów finansowych oraz psychicznych przeciwdziałających obniżaniu się zdolności adaptacyjnych organizmu. Poprzez celowe wykonywanie jasno określonych ćwiczeń fizycznych, uzyskuje się zwiększenie poziomu wydolności i formy fizycznej, sprawności psychofizycznej i poprawę bycia całego organizmu.
Sponzorovaný odkaz: čo jesť po cvičení
Stopuje patologię starzenia się i rekomenduje prozdrowy sposób życia. Spośród wielu form prace fizycznej dostępnych dla osób starszych, polecane są te, które rzutują na trzy główne elementy sprawności fizycznej ustroju: - poprawiają wydolność, - wzmacniają siłę mięśni, - poprawiają gibkość, równowagę i koordynacje ruchów. W społeczeństwach panuje przekonanie, że wiek emerytalny ostatnie sezon odpoczynku. Specjaliści sygnalizują miejsce publicznej kampanii informacyjno-edukacyjnej, uświadamiającej korzyści zdrowotne wynikające z aktywnego stylu życia, nie tylko u ludzi starych. Celem przeciwdziałaia gerontologicznego jest likwidowanie czynników zarówno społecznych kiedy i biologicznych szkodzących zdrowiu oraz wzmagających proces starzenia. Rehabilitację ruchową seniorów należy stosować jak profilaktykę nieodwracalnych zmian. Jej działaniem jest ograniczenie męczących się w organizmie procesów. Aktywność fizyczna odpowiednio dozowana stanowi w stopniu bardzo zmniejszyć negatywny wpływ tych poprawek oraz jako najdłuższej utrzymać zdrowie fizyczne, wewnętrzne i społeczne. Badania naukowe donoszą, że nawet mała rehabilitacja poprawia stan zewnętrzny i psychiczny badanych ról w podeszłym wieku. Zatrzymuje się uwagę na prawdziwe znaczenie rehabilitacji ruchowej. Powinna stanowić istotny element leczenia niefarmakologicznego osób starych. Starsi Polacy niechętnie zmieniają przyzwyczajenia, jak zapewnia Główny Urząd Statystyczny (rok 2005), tylko 3,6% kobiet w wieku podeszłym uznało aktywność sportową i szkolenia fizyczne jako ulubiony forma bycia czasu wolnego. Według najnowszych doniesień Ministerstwa Funkcji i Polityki Społecznej aspekt zdrowia osób starszych stanowi w niniejszej chwili najważniejszy w formie senioralnej. Zebrane znane na problem sytuacji osób w podeszłym wieku w Polsce, rozmawiają o tym, że Polacy nie prowadzą aktywnego ruchowo sposobu życia. Aż 21% gości i 25% kobiet deklaruje brak nawet umiarkowanej aktywności fizycznej. Specjaliści alarmują aby zachęcać osoby po 45 roku życia (prowadzące będący sposób życia) do czynienia aktywności ruchowej. Promocja zdrowia powinna edukować jakie korzyści wypływają z pewnego sporcie i które zagrożenia nosi ze sobą nieodpowiedni sposób życia.
Korzyści z podejmowania regularnej aktywności fizycznej przez kobiety starsze. Regularny trening fizyczny usprawnia pracę układu sercowo-naczyniowego, wydolność tlenową, spowalnia zmiany strukturalne i czynnościowe w planie ruchu, pomaga ustabilizować znane w wieku podeszłym wady i schorzenia, jak: miażdżyca, nadciśnienie, choroba niedokrwienna serca, cukrzyca, osteoporoza, otyłość. Ułatwia panowanie nad stresem. Czy minimalizuje ryzyko infekcji? Zdania analityków są podzielone. Dotychczas uważano, że zmniejsza zachorowalność na schorzenia dróg oddechowych. W piśmiennictwie brak jednoznacznych danych na ostatni fakt. Poprzez badania wykonane przez Uniwersytetu Medycznego spróbowano zdać na pytanie: czy jest relację między aktywnością fizyczną, a byciem, infekcji górnych dróg oddechowych u pań w podeszłym wieku. Udział wzięło 115 osób. Średni wiek to prawie 69 lat. Nie nie udało się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Zauważono, że regularność w aktywności fizycznej minimalizuje ryzyko wystąpienia infekcji. Jednak wysiłek bardzo poważny dodaje je, nawet do 2 tygodni po jego zakończeniu. Podobne obserwacje zanotowano już latach 90 tych ubiegłego wieku. Korzyści jakie przynosi aktywny fizycznie sposób mieszkania są efektem: lepszego dotlenienia i odżywienia całego organizmu, wzmocnienia siły mięśni, poprawy ruchomości stawów, klatki piersiowej, sprawnej gospodarki glukozą, lepszej przemiany materii.
Odpowiednio przygotowany trening fizyczny: zwiększa kondycja i zarządza pracę układu krążeniowo-oddechowego, normuje poziom glukozy we natury, reguluje wydzielanie hormonów adrenaliny i noradrenaliny, poprawia jakość snu, poprawia kondycję mięśni, wzmacnia ich żywotność i napięcie, przeciwdziała lub opóźnia zaburzenia koordynacji, równowagi, zmniejszając ryzyko upadków.|Rodzaje treningów zalecanych podczas książce z kobietami starszymi.
Kamillo84
 
Posty: 171
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 1:38 pm
Lokalizacja: Poland

Powrót do Polityka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron