Zasady poprawnego odżywiania podczas ciąży

Dyskusje polityczne

Zasady poprawnego odżywiania podczas ciąży

Postprzez Max86 » N lip 09, 2017 2:42 pm

Mięso w mieniu zajmuje istotne miejsce, gdyż jest silnym źródłem wartościowego białka, witaminy B2 , PP, cynku a przede każdym łatwo przyswajalnego żelaza hemowego. Zapotrzebowanie na żelazo w porządku ciąży znacznie wzrasta, co wychodzi z potrzeb kształcącego się płodu, łożyska, wzrostu macicy i wzrostu objętości krwi matki. Niedobór żelaza idzie do niedokrwistości niedobarwliwej, będącej wyjątkowo często wśród kobiet ciężarnych, co może powodować do niedotlenienia tkanek także w konsekwencji przedwczesnego porodu, zaburzeń jego wzrostu i anemii u dziecka. Deficyt tego pierwiastka w diecie zwiększa ryzyko wystąpienia małej masy urodzeniowej, okołoporodowego zgonu płodu i matki oraz infekcji w jej drogach moczowych. Badania wykazały, że suplementacja żelazem podczas ciąży zmniejsza częstotliwość występowania małej wagi urodzeniowej noworodków. Ciężarna powinna codziennie spożywać chude mięso, drób lub wędlinę w mierze 200-250 g. Dwa razy w tygodniu jedną porcję produktów mięsnych powinna zastąpić porcją tłustej morskiej ryby, takiej jak śledź, makrela, łosoś. Istnieje to niezbędne, by mogła dać sobie a dziecku odpowiednie spożycie kwasów tłuszczowych z linii omega-3. Ryby morskie mają oraz duże sumie witaminy D, która poprawia przyswajanie wapnia. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny n-3, do których należą ujęte w morskich rybach: kwas eikozapentaenowy (EPA) i dokozaheksaenowy (DHA), pełnią podczas ciąży kluczową kwestię, warunkując prawidłowy rozwój mózgu, systemu nerwowego i siatkówki oka płodu. Dużo jest informacji sugerujących, że odpowiednie ich użytkowanie zapobiega małej wadze urodzeniowej i przedwczesnym porodom. Niektóre badania wykazały, że suplementacja kwasami tłuszczowymi z linie n-3 pozytywnie wpływa na chwila bycia ciąży i masę urodzeniową, i pewnie też na głębszy rozwój psychiczny dzieci. Aby zapewnić odpowiednie spożycie kwasów tłuszczowych omega-3, kobietom ciężarnym poleca się spożywanie 2 porcji tłustej ryby morskiej na tydzień. Z zmian niedobór witaminy D u matki zaburza jej rolę wapniową, co że mieć negatywny pomysł na wzrost płodu, zmniejszenie masy kostnej noworodka i ryzyko osteoporozy w jego późniejszym wieku. Odpowiednie wysycenie organizmu matki tą witaminą działa korzystnie na budowę wapnia w systemu noworodka. Najlepszym źródłem pokarmowym witaminy D są morskie ryby. Jednak duże pokrycie zapotrzebowania samą dietą jest zawsze bardzo delikatne. Należy podkreślić, że głównym źródłem tej witaminy w systemie jest jej tworzenie w roli będące pod wpływem światła słonecznego. Na ogół zakłada się, że dla dobrej syntezy witaminy D dwudziestominutowa ekspozycja dłoni i osoby na światło słoneczne w godzinach południowych jest właściwa. Jednak należy wziąć pod uwagę, że w terenach północnych, powyżej szerokości geograficznej wynoszącej 40º, intensywność światła słonecznego w majach jesiennych i ciepłych jest na ogół niewystarczająca. Dlatego niejednokrotnie chwali się stosowanie suplementacji, i u kobiet ciężarnych. W ostatnim czasie dyskutowany jest delikatni problem zanieczyszczenia ryb związkami rtęci. Podstawy te mogą być toksyczne, zwłaszcza dla przedstawiającego się płodu. FDA (amerykański Urząd ds. Żywności i Leków), a i EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) pozostają na miejscu, że spożywanie przez osoby w ciąży dwóch porcji ryb o niskiej zawartości związków rtęci w tygodniu jest miłe. Do ostatniej rady ryb kwalifikują się: śledź, łosoś, makrela, sardynki, tuńczyk z puszki, dorsz, pstrąg, zębacz i łupacz. Ponadto, wobec coraz częstszych ogłoszeń o chemicznym skażeniu ryb bałtyckich, zwłaszcza dioksynami i polichlorowanymi bifenylami, zapisuje się unikanie przez kobiety ciężarne oraz planujące ciążę spożywania śledzi i łososi wychodzących z Bałtyku. W pewnych przypadkach uzasadnione potrafi żyć przemyślenie uzupełniania kwasów omega-3 przez stawianie ich suplementów. Jako zamiennik mięsa zalecane są także nasiona roślin strączkowych. Są źródłem wartościowego białka, błonnika, witamin z szkoły B, żelaza i cynku.|Warzywa oraz produkty dostarczają dużej kwot witaminy C i E, karotenoidów, folianów, flawonoidów, składników mineralnych, przede wszystkim potasu, a dodatkowo błonnika.
Max86
 
Posty: 16
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 2:53 pm
Lokalizacja: Poland

Powrót do Polityka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron