Ale nagrać, zmontować i udźwiękowić film?

Pozostałe dyskusje o wszystkim

Ale nagrać, zmontować i udźwiękowić film?

Postprzez Kamillo84 » Pn mar 20, 2017 7:43 am

Czy wiesz, kiedy z wielu godzin nakręconego podczas wakacji materiału filmowego zrobić półgodzinny film, jaki z przyjemnością obejrzą Twoi znani oraz Rodzina? Tu - w jakimś miejscu - znajdziesz całą tę myśl.



Przy wielu dostępnych aktualnie, niedrogich narzędziach do próbkowania dźwięku i obrazu wideo, tworzenie naszych animacji i filmów broniło się możliwe choćby dla tych, którzy nie posiadają ogromną sumą pieniędzy, ani te bogatym badaniem w sztuce filmowej. Opracowanie skutecznych metod kompresji zezwala zapisać gotowe informacje multimedialne na płytach CD z skuteczną formą.
Komputer PC w połączeniu z kamerą wideo pozwoli na wykonanie nawet złożonych prezentacji filmowych. W razie wdrożenia kamery cyfrowej oraz zapisywania gotowych filmów na płytach CD jakość uzyskanego zdjęcia daleko nie ustępuje produkcjom specjalnym. Sprzęt, który będzie nieodzowny do zrealizowania swego studia, właściwie nic się już inni od typowego zestawu komputerowego i jedynym aspektem drugim jest jedna kamera.
Amatorskie kamery wideo, wybierające się w sprzedaży, prezentują dwie zgoła odmienne technologie zapisu obrazu: analogową i cyfrową. Kamery analogowe czerpią z technologie zapisu zdjęcia na taśmie magnetycznej, której korzenie sięgają jeszcze lat 70-tych ubiegłego wieku, kiedy rozwijały się magnetowidy przeznaczone do celu domowego. Dają one wzór w systemie VHS bądź Video 8, ewentualnie w ich pochodnych S- VHS i Hi-8. Nie dotyka się już kamer zapisujących wizerunek na częstych kasetach VHS. Zajmuje się kasety VHS-C, jakie są niezwykle mniejsze, ale przez wykorzystanie specjalnego adaptera potrafią być oddawane w magnetowidach VHS. W piękniejszych kamerach tego typu daje się i system S-VHS. Powstał on na podstawie technologii VHS, jednak charakteryzuje się niezwykle skuteczniejszym z niej wyglądem liczącym 400 linii (obraz VHS ma 240 linii), jednak magnetowidy tego standardu są dosyć miłe i rzadko spotykane. Ogromną popularność zdobyły sobie celi stosujące sposób Video 8, przygotowany przez osobę Sony. Zapisu dokonuje się na niewielkich kasetach, przypominających kasety magnetofonowe z nieco doskonalszą kondycją zdjęcia niż w stylu VHS, bowiem czeka on sobie 255 linii. Niestety, kaset tych nie możemy tłumaczyć w żadnych magnetowidach, co naprawdę namawia do przegrywania obrazów na magnetowidy VHS. Również czy tenże styl zapisu rozwinięto do organizmu Hi-8, który idzie na zapis obrazu liczącego 400 linii.
Jeszcze wyższą popularność zdobywają sobie celi cyfrowe. Tego prawda, zapis filmu kończy się na kasecie z taśmą magnetyczną, jednakże kamera przechowuje dane liczbowe, również gdy zamierza toż stanowisko w streamerach. By pomieścić film o dosyć sensownej długości na nośniku, jakiego pojemność istnieje przecież ograniczona, obraz musi być zapisany od razu w kształcie mocno skompresowanym. Obraca się do ostatniego kompresję stratną w kształcie DV, która prowadzi jakością choćby format MPG2, używany w filmach DVD. Przeprowadzana jest ona poprzez wyspecjalizowane układy elektroniczne, jakie potrzebują skompresować wizerunek w momencie rzeczywistym. Dzięki wykorzystaniu rozdzielczości 720x576 linii uzyskano wysoką wartość, dorównującą obrazowi telewizyjnemu. Najważniejszą częścią zapisu cyfrowego jest okazję wielokrotnego kopiowania zapisu, bez straty jakości zdjęcia, a i możliwość jego przesyłania do komputera bądź nowych urządzeń cyfrowych, skoro nie jest chciana żadna dodatkowa konwersja zapisu.
Dysk twardy
Istotnym składnikiem zestawu, będącego do montażu filmów, jest mocny i szeroki dysk twardy. Przede wszelkim wymaga on iść z prędkością 7200 obr./min, dzięki temu podczas zapisu obrazu na dysku nie będą gubione poszczególne klatki, winien też mieć odpowiednią pojemnością (min. 40GB). Najkorzystniejszym podejściem jest skorzystanie dwóch dysków, z których sam (mniejszy) jest przeznaczony na organizm oraz oprogramowanie, i drugi (większy) służy jedynie do zapisu filmów. Należy zadbać o to, aby dysk, na który będą kopiowane filmy, nie był podłączony do pewnego kontrolera z kolejnymi narzędziem. Zdobędziemy wtedy najwyższą efektywność zapisu.
Karta wideo
Najważniejszym czynnikiem wyboru jest karta, która idzie na zapis filmów z kamery wideo. Także do niedawna potrzebowało to wykorzystania drogich, specjalistycznych kart wideo, współcześnie a możemy zastosować tuner telewizyjny zaopatrzony w port TV-IN, choć nie przedstawia on dane nagrania zmontowanego filmu na kasetę wideo. Pozwala na to port typu TV-IN/TV-OUT. Najlepiej, aby stanowił on wspólny ze standardem VIVO, co umożliwia podłączenie zwykłych magnetowidów gatunku VHS. Jeżeli mamy z cyfrowej kamery wideo, to dobrze odpowiedniejszym połączeniem jest wykonanie umowy z portem IEEE1394 FireWire (np. Creative Audigy). Gdyż film nagrywany kamerą cyfrową jest kompresowany poprzez układy kamery, wystarczy go przesłać z kamery do komputera, bez jakiejkolwiek dodatkowej obróbki. Jeśli jednakże mamy z kamery analogowej, najnowszym wyjściem jest wykonanie profesjonalnej karty wideo, jaka urządzona istnieje w specjalizowane układy kompresujące film podczas jego zapisu na dysku. Karta taka zezwala na stanowisko oryginalnej jakości obrazu oraz wspomaga komputer przy jego wyświetlaniu.
Programy do montażu filmów
Oczywiście do montażu filmów niezbędny istnieje również właściwy program. Dość niejednokrotnie do bliższych modeli kart graficznych dane są projekty tego typu, np. Ulead VideoStudio. Wolno także wykorzystać z jednego z tańszych i przydatniejszych w eksploatacji programów, jak Roxio VideoWave, albo z dobrze zaawansowanego Ulead MediaStudio, z planów trafionych do kart telewizyjnych albo z najbogatszego, lecz uznawanego za najwłaściwszy program do montażu wideo Adobe Premiere.
Ważne zasady filmowania


Zanim przystąpi się filmować, należy odkryć kilka ważnych reguł rządzących komponowaniem ujęć, jakie stworzono przez lata rozwoju sztuki filmowej. Powodują one na otrzymanie atrakcyjnych zdjęć natomiast są właściwą platformą do indywidualnych eksperymentów.

Kompozycja kadru - chcąc otrzymać praktycznie skadrowane ujęcie, tak jest rozbić spożywa w tendencje na trzy stron w pionie i stylu. Umieszczając najważniejszy z filmowanych obiektów w przecięciu się linii, dzielących hipotecznie kadr, powinno się zdobyć w granicę poprawną kompozycję ujęcia.

Przód i elementy - filmując osoby, należy kadrować je w taki rób, aby przed nimi osiągała się ważniejsza dawkę kadru. Powinniśmy tez zachować niewielki margines wokół całej postaci, tak żeby nie obcinać fragmentu głowy bądź stóp.

Zoom - funkcja automatycznego wyostrzania przyciąga do nadużywania zoomu, czyli najazdów i odjazdów zdjęcia, tego idzie do tzw. pompowania zdjęcia. Wbrew pozorom utrudnia to widzenie filmu czy powinno się tego efektu stosować niezwykle logicznie i w ścisłym obrębie. Zwykle stosuje się go do zmiany projektu, bez przerywania zdjęć, jednak prawidłowo jest ten fragment wyciąć podczas montażu.

Filmowanie budynków stanowiących w ruchu - filmowanie elementów, znajdujących się w obrotu, stanowi samą z najtrudniejszych do właściwego zrobienia pracy. Nie chodzi raczej prowadzić kamery za szybko kierującymi się obiektami. Powinny one istnień jasne z chwili pojawienia się w drużynie, aż do jego odejścia. Jeśli związek jest aktywniejszy, wolno podążać kupieniem za pierwszym obiektem, trwając od niego pewny dystans, np. za pomocą zoomu.

Plan filmowy - mianem planu filmowego decyduje się sposób, w którym określane są w kadrze kluczowe składniki ujęcia, przy tym potrafią zatem być także osoby, kiedy i materiały bądź duże obiekty naturalne.

Plan szeroki - ma spory obszar, dzięki czemu filmowany stadion dostępny jest wraz z obejmującym go obszarem, to idzie na opinię jego masie oraz licznych proporcji. Tak jest realizować filmowanie z tego planu z powolnym prowadzeniem kamery bądź bzom najazdem.

Plan amerykański - półzbliżenie - zazwyczaj jest przekonaniem pośrednim, wykorzystywanym jako wpisanie do kolejnego ujęcia. Zezwala na bliższe przedstawienie głównych elementów, które są filmowane i stanowią szczególną kwestię w imprezy filmu. W tradycyjnym ujęciu postacie widoczne są od kolan w górę.

Zbliżenie - ujęcie takie prezentuje najistotniejsze elementy filmowanych obiektów, które zostały przedstawione na wcześniejszych ujęciach, w ostatnim osoby jednych osób. W ich sukcesie idzie to na analizę ich wyglądu psychicznego i obserwację mimiki twarzy.

Maksymalne zbliżenie - dzięki zdjęciom z lekkiej odległości możemy ukazać drobne detale, niewidoczne na dowolnych ujęciach. Niestety, amatorskie kamery wideo, szczególnie analogowe, nie kupią na zarobienie w takim wypadku za dobrej ostrości.
Podstawy montażu

Zgranie ujęć na dysk - montaż filmu doskonale zainicjować od nagrania wszelkich elementów składowych na dysku komputera. Oprócz montażu karty z dobrym złączem wymaga to zainstalowania właściwych sterowników oraz oprogramowania, które będzie w stanie odczytać sygnał TV-IN/OUT, dołączone programy, za pomocą których potrafimy zgrać filmy na dysk twardy. Większość programów do montażu wideo, choćby tych najzwyklejszych, i może zgrać obraz wideo na dysk, niezależnie od rodzaju zastosowanego portu. Dużo jest jednakże zainstalować programy trafione do strony, albowiem wraz spośród nimi organizm potrafi żyć wzbogacony o sterowniki, pozwalające na kompresję obrazu podczas zapisywania filmów na dysku. Karty mające wejściem TV-IN przeważnie wyposażone są w sterowniki i układ umożliwiający zapisanie filmów na dysku. Mamy możliwość także skorzystać z planów widocznych w Budowy, np.Ferro albo z najzwyklejszego programu VirtualDub, który można także wykorzystać podczas kompresji obrazów w formacie DiviX. Do co punktu możemy też zastosować programy do montażu filmów, które są wyposażone w wartość Capture. Jeśli są już wykonane na dysku elementy filmu, który zamierzamy zmontować, i pliki z podkładem dźwiękowym wraz z ewentualnym komentarzem albo dodatkowymi efektami dźwiękowymi, możemy zainicjować montaż filmu.

Scenariusz - przede każdym powinno się rozpocząć od przejrzenia przygotowanych klipów filmowych i przesłuchania zespołów muzycznych, jakie planują być zaimplementowane w toku montażu. Następnie należy zrobić plan montażu, w jakim będą rozpisane następne elementy filmu i kawałki bądź efekty dźwiękowe, które są im prowadzić.
Kluczowe istnieje w wagę szczegółowe zaznaczenie czasu trwania poszczególnych klipów filmowych oraz numerów weselnych lub podkładu dźwiękowego. Właśnie posiadając chociaż schematycznie rozplanowany montaż, można rozpocząć do pracy.

Podkład muzyczny - choćby jeżeli planuje się zachować dźwięki oryginalne nagrane wraz z filmem, powinno się przygotować kilka utworów muzycznych o różnym rodzaju. Będzie możemy zagospodarować je w punktach, kiedy nagrane odgłosy są mało korzystne albo zagłuszone różnymi hasłami, tego ma najczęściej miejsce np. jak w trakcie nagrywania wiał wiatr. Nawet małe podmuchy potrafią bowiem skutecznie zagłuszyć każde inne odgłosy bądź je zniekształcić. Większość programów do montażu, nawet stosunkowo przydatnych w obsłudze, idzie na wyłączenie dźwięku ważnego i rozmieszczenie w jego znaczenie dodatkowego podkładu muzycznego, i także swego komentarza.

Dodatkowe komentarze - własny komentarz wzbogaca przygotowany film dodatkowo stanowi dodatkową ilustracją dźwiękową. Należy jednak prawidłowo go zrobić. W tym końcu w scenariuszu potrzeba zaznaczyć terytorium, w jakich obejmuje się on pojawić, następnie należy zapisać sobie tekst komentarza, tak aby w toku nagrywania był odpowiednio odczytany. Komentarz daleko jest wydać na kwestie i stworzyć je jeszcze, co ułatwi operowanie nimi w toku montażu. Następnie wolno stworzyć poszczególne części przykładu na dysk.

Udźwiękowienie - montaż filmu tworzy się od wstawienia utworów muzycznych, tworzących podkład także z komentarzy. Kładziemy się je zgodnie z scenariuszem i potencjalnie wycisza podkład muzyczny w pomieszczeniach, gdzie traktuje być postrzegany komentarz. Umieszcza się do programu poszczególne klipy, z których musi się składać film.

Ujęcia - każdy fragment filmu, dłuższy albo krótszy, napisany na taśmie filmowej między włączeniem nagrania i jego wyłączeniem, to wzięcie. Obserwując uważnie dowolne filmy albo choćby programy w telewizji, wolno zaobserwować, że niektóre ujęcia trwają ogromnie krótko, nieraz nawet parę minut. Dzięki czemu rezygnuje się znużenia i nudy, jaką wprowadzają długie ujęcia, które powszechnie są dosyć statyczne, zwłaszcza iż działając amatorską kamerą, ciężko o jej atrakcyjne prowadzenie, to pozwala urozmaicić w specjalnych produkcjach długie ujęcia. Też w prostych filmach powinno się wystrzegać się zbyt długich ujęć. Zwykle jednakże kieruje się nagraniami skupiającymi się tak z takich elementów, tego jest zresztą specyficzne dla amatorskich filmów. Najpopularniejszym środkiem na urozmaicenie obrazu jest zmiana projektu w innych ujęciach.

Montaż liniowy - montaż filmowy realizuje się na dwa sposoby, różniące się wykorzystanym sprzętem. Można rzec, iż daje się go „w ruchu”. Ujęcia wychodzące z innych źródeł (co kilka 2, np. celi i magnetowidu) dopasowuje się kolejno z sobą, uzupełnia o następne składniki (np. dźwięk, przejścia, kluczowanie czy napisy) i z razu całość notuje na taśmie wideo. Musi to rozwiązania specjalnej karty zezwalającej na taki montaż, i i kilku narzędzi (kamer, magnetowidów), z których pobiera się fragmenty filmu do montażu i urządzenia(magnetowidu), na którym skreśla się gotowy film.

Montaż nieliniowy - wytwarza się go z tematów (plików filmowych i akustycznych) wykonanych wcześniej na dysku komputera. W planie do edycji prezentuje się kolejność wyświetlania ujęć oraz zabieg ich kojarzenia bądź nakładania oraz moment wstawienia pozostałych czynników dźwiękowych. Na tej substancji program tworzy później gotowy film.

Cięcia, przejścia - cięcie jest zintegrowaniem z sobą dwóch przeróżnych ujęć, bez pozostałych składników pośrednich (na styk). Jeśli fragmenty następnych ujęć nachodzą na siebie i przewidują się, rozmawiamy o przejściach, które potrafią stanowić niezwykle bogatą metodę. Programy do edycji wideo urządzone są powszechnie w wielkie biblioteki gotowych przejść (ang. transitions), należy jednak pamiętać, że ich spowodowanie potrzebuje sporej mocy obliczeniowej.

Zmiana planu - doświadczenie z pewnego modelu planu na drugi, czy z systemu dużego na amerykański bądź na zbliżenie, nie powinno przenosić się przez najazd, w którym gra się zoom, lecz raczej przez cięcie lub przejście, lub z użyciem przebitki. Najazdy i odjazdy powinno się używać dosyć oszczędnie, zresztą także oraz wszystkie gatunki efektów.

Kluczowanie (blue box) - większość programów do edycji wideo, nawet dość sztywnych i skierowanych do celu domowego, pozwoli na kluczowanie ujęć, czyli stawianie na siebie i przenikanie zdjęcia, co nazywane jest łatwo blue boxem. Zazwyczaj do wybrania obszaru, który obejmuje żyć na samym z ujęć przezroczysty, wyróżnia się przodujący w niniejszym zajęciu odcień także rozwiązanie niekoniecznie niebieski, chociaż programy w trakcie kluczowania mogą się też bazować na luminacji (natężeniu oświetlenia) bądź chrominacji (natężeniu barw), i również mamy możliwość oznaczać czułość programu na zwiększenie drinka z tych tematów. Najlepiej jednak, żeby ujęcie, które będzie podawane w trakcie kluczowania, było filmowane na jednolitym kolorystycznie tle.

Przebitki - jeżeli chodzi skrócić zbyt długie sekwencje, zachowując jednak nagrany dźwięk(np. w toku wywiadu), możemy skorzystać przebitki. Są rozwiązanie następne, krótkie ujęcia, na których nie widać podstawowych obiektów albo osób, które są filmowane, ale środowisko lub punkty i elementy rozmaitych składników. Zaczynane są przeważnie w wywiadach, albowiem pozwolą na dostosowanie przyjętych podejść do słuchanej w polu rozmowy. Nie należy ich jednak używać, jak zmieniamy plan filmowy, powinniśmy raczej wykorzystać przejście bądź cięcie. Warto zawsze przygotować sobie w trakcie filmowania trochę nagrań zawierających ujęcia, które wolno następnie zastosować jako przebitki. Urozmaicają gotowy obraz i usprawniają jego montaż. Stosując przebitki, należy wziąć zasadę symetrii, lub do połowy filmu przebitki się wydłużają, oraz w innej jego akcje powinny się w takim samym tempie skracać.
Kamillo84
 
Posty: 171
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 1:38 pm
Lokalizacja: Poland

Re: Ale nagrać, zmontować i udźwiękowić film?

Postprzez Kamillo84 » Pn mar 20, 2017 7:48 am

Jak zacząć mieć własną melodię?

Często na rozmaitych forach internetowych widzę posty z pytaniami typu: „Jaki program najlepszy do dubstepu/trance/hip-hopu”,„Jaki sprzęt kupić do działania bitów”. Są wówczas pytania polecane poprzez firmy, jakie zależały spróbować tworzyć swoją muzykę, ale nie wiedzą, od tego mają rozpocząć.

Reklama: produkcja filmów reklamowych Rzeszów

Dlatego postanowiłem zdać na wielokrotnie zadawane zapytania czy opisać krok po kroku, z czego rozpocząć, by jak zostać gwiazdą muzyki.
jeden. CHCĘ ROZPOCZĄĆ DZIAŁAĆ DUBSTEP/TECHNO/HIP-HOP ITD. JAKI ZASÓB JEST NAJKORZYSTNIEJSZY?
Odpowiedź brzmi: nie jest programu, jaki nadaje się zaledwie do samego typu myzycznego. Za pomocą każdej stacji roboczej można stowrzyć taką samą muzykę, rozliczają się jedynie wiedzy i kreatywność. Perspektywy pomysłu są uzależnione z swoich fantazje oraz uczucia. Ciężko jest obiektywnie ocenić, który projekt jest najprzydatniejszy.
Tak do czego jest stacja robocza (Digital Audio Workstation – DAW)?
Jest owo program, który stanowi bliskiego sposobu centrum dowodzenia podczas procesu bycia muzyki. Zapewnia on do nagrywania, edytowania, miksowania i tworzenia własnych kawałków. Na zbytu jest bardzo dużo projektów tego typu. Najskuteczniejszym stylem dobrania dogodnego dla siebie programu jest sprawdzenie kilku. W trakcie dokonywania wyboru nie należy przenosić się popularnością. Należy zwrócić uwagę na ostatnie, czy katalog stanowi dla nas przejrzysty a ewentualnie z możliwością się w nim osiągamy. Większość czołowych programów wolno dostać w grupie testowej lub demo. Największe to: Ableton, FL Studio, Cubase, Reason, Sonar, Logic Pro, Pro Tools, Reaper. Istnieją i darmowe np: LMMS, Ardour, MusE.
Dużo na fakt oprogramowania DAW w materiale: Przegląd Oprogramowania DAW.


Po wybraniu i zainstalowaniu właściwego programu należy sciągnąć sterownik do strony dźwiękowej – ASIO4ALL, poprawi on skuteczność Twojej karty dźwiękowej i zmniejszy opóźnienia (latency).
faq-big_2808d8697a77842de2ad964c46460b5e-e1349215282533

2. JESTEM MŁODY, JAKICH WTYCZEK VST POTRZEBUJĘ DO BUDOWANIA DUBSTEPU ETC.?
Wtyczki VST są to pomysły takie ale: wirtualne syntezatory bądź rezultaty. Do czynienia tych wtyczek konieczne są hosty – stacje robocze DAW. Wtyczki przeważnie są odpowiednikami sprzętowych efektów studyjnych albo syntezatorów. Na zbytu istnieje kilkoro komercyjnych i bezpłatnych wtyczek VST.
Odpowiedż: Nie nasza jakiejś jedynej wtyczki, która stanowi przeznaczona tylko do indywidualnego gatunku muzycznego. Zapewne są mocniejsze czy niższe, a takie, które znakomicie przydają się do uzyskania konkretnego brzmienia. Jednakże jeżeli jest się wielkie nauce w obrębie obsługi danej wtyczki, wolno kupić praktycznie każde wychodzenie.
Z co występuje, że nie ma zamiaru ściąganie/kupowanie miliona różnych „najdoskonalszych” wtyczek, gdyż same wtyczki nie dokonają za nas dobrej muzyki. Właściwie jest skoncentrować się na dwóch-trzech syntezatorach/efektach i wdrożyć się ich obsługi do perfekcji. Z biegiem czasu określisz, iż wszystek pracownik syntezatorów/efektów chodzi na ostatniej jedynej zasadzie. Dlatego ostrzegam przed obładowaniem się milionem wtyczek. Utrudnia co wyłącznie pracę, zamiast wykonywać muzykę, tracimy kolej na wybieraniu wtyczek i porządkowaniu ich na ślepo.
WNIOSKI:
Pamiętaj, choćby najlepsze wtyczki i pomysły nie dokonają z Ciebie najlepszego producenta. Są to zaledwie narzędzia usprawniające pracę, jedynie czy wyłącznie wówczas, gdy potrafimy je dość wykorzystać. Na wyjeździe lepiej posiadać po jednym programie/wtyczce określonego rodzaju.
Kamillo84
 
Posty: 171
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 1:38 pm
Lokalizacja: Poland


Powrót do Hyde park

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron